Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Procesgericht
Existentieel
Interactioneel
Integratief

Nummer 1 2014

ARTIKEL
Procesonderzoek in de cliëntgerichte therapie en de implicaties voor de therapeutische praktijk
vrij toegankelijk

Sachse, Rainer - 52–1 (2014)
ARTIKEL
‘Klärungsorientierte Psychotherapie’ bij cliënten met persoonlijkheidsstoornissen. Het model van Sachse
vrij toegankelijk

Hest, Mieps van, Menkveld, Harmanne - 52–1 (2014)
ARTIKEL
Specifieke veranderingen in het brein door de niet-specifieke factoren van de psycho therapeutische relatie. Een overzicht vanuit een interpersoonlijk neurobiologisch perspectief
vrij toegankelijk

Geuzinge, Renate - 52–1 (2014)
FORUM
Mijn leven als procesonderzoeker in de cliëntgericht-experiëntiële psychotherapie: een lach en een traan
vrij toegankelijk

Lietaer, Germain - 52–1 (2014)
UIT DE PRAKTIJK
Verbittering en therapie
vrij toegankelijk

Maagdenberg, Theo - 52–1 (2014)
CONGRESVERSLAG
Verslag NVP-dag ‘Uit de schaduw van de DSM-5’, 11 oktober 2013 in Breukelen
vrij toegankelijk

Verheul, Wies - 52–1 (2014)
CONGRESVERSLAG
Verslag van de studiedag ‘De cliënt als kompas’ , 29 november 2013 in Kortenberg
vrij toegankelijk

Verheul, Wies - 52–1 (2014)
COLUMN
Zonder God en hiernamaals
vrij toegankelijk

Kalmthout, Martin van - 52–1 (2014)
BOEKBESPREKING
Pete Sanders (ed.) (2012). The tribes of the person-centred nation: An introduction to the schools of therapy related to the person-centred approach. Ross-on-Wye: PCCS Books.
vrij toegankelijk

Baljon, Marijke - 52–1 (2014)
BOEKBESPREKING
Judith S. Beck, Leslie S. Greenberg and Nancy McWilliams (2012). Three approaches to psychotherapy with a female client – the next generation. American Psychological Association (dvd)
vrij toegankelijk

Vanaerschot, Greet, Hebbrecht, Marc & Callens, Jan - 52–1 (2014)

CALL FOR PAPERS Door de corona-pandemie hebben de meesten van ons in het afgelopen jaar ervaring opgedaan met online werken. Met een themanummer over online werken willen we een forum bieden om de hierbij verworven kennis te verzamelen, systematiseren en door te geven. Heb je een bepaalde visie...