Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Mis- en gemiste diagnoses bij cognitieve (hoog)begaafdheid. Webinar georganiseerd door de Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen (VVKP), 25 januari 2022, online

CONFERENCE REPORTKirsten Copier - 60–2 (2022)

PREVIEW

De aankondiging van dit webinar wekte direct mijn interesse. Het is belangrijk dat er aandacht is voor hoogbegaafdheid, vooralsnog een onderbelicht onderwerp in ons vakgebied. In de aankondiging wordt aangegeven dat cognitieve (hoog) begaafdheid een aantal specifieke uitdagingen met zich meebrengt die het risico op gemiste en misdiagnoses verhogen. Tijdens het webinar zal dieper ingegaan worden op valkuilen in het diagnostisch proces die leiden tot deze mogelijke mis- en gemiste diagnoses, waaronder ADHD, ASS, dyslexie.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.