Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Online play therapy

About holding children differently in times of corona

FROM THE PRACTICEPascale Schoenmakers - 59–3 (2021)

PREVIEW

Misschien is het omdat ik zelf nood heb aan wat meer positiviteit op het moment dat het coronavirus hard toeslaat, maar als kindertherapeut kan ik zeggen: ik heb vertrouwen in de ‘kleine’ volwassenen van morgen. In maart 2020 konden omwille van de corona-uitbraak, speltherapie-sessies plots niet meer fysiek doorgaan. Samen met de kinderen verkende ik noodgedwongen het onlinegebeuren. Ik voelde bij mezelf aanvankelijk wat weerstand maar meerdere malen stond ik versteld van de grote veerkracht en het aanpassingsvermogen van kinderen tijdens online sessies. Hun emotionele moeilijkheden kenden hun oorsprong al van vóór de coronacrisis. De kinderen pasten zich aan en gingen op zoek naar eigen manieren om hun therapeutisch proces verder te zetten, weliswaar online. Dit versterkte mijn vertrouwen in de digitale sessies.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.